Abonneren  Inloggen

Drukland.be opent Franstalige online winkel

14 februari 2023

Met de lancering van de Franstalige website fr.drukland.be afgelopen week, mikt de van oorsprong Nederlandse drukkerij Drukland.be hoog. Tegen eind dit jaar zouden zo’n 30.000 Waalse bedrijven en consumenten hun drukwerk – flyers, spandoeken, textiel en gadgets – bij Drukland.be moeten bestellen. We willen binnen twee jaar minstens 5 miljoen euro omzet draaien in Wallonië, zegt Wouter Haan, de Nederlandse CEO van Drukland.be.

Drukland.be, onderdeel van de Nederlandse online drukkerij Simian, is aan een snelle opmars bezig bij onze zuiderburen: in de zomer van 2021 opende het bedrijf in België voor het eerst een klantendienst in Brugge en in september vorig jaar ook meteen een eerste fysieke winkel. Vanaf nu werpt de drukkerijgigant zich dus ook op de Waalse markt, met de lancering van zijn Franstalig platform fr.drukland.be.

In drie jaar tijd verdubbelen naar 15 miljoen euro

‘Deze nieuwe stap in ons groeiverhaal moet Drukland.be extra vleugels geven. Onze ambities liggen hoog: we willen onze omzet in België op drie jaar tijd verdubbelen van 7,5 naar 15 miljoen euro. In Wallonië willen we een derde van die omzet genereren. Op dit moment, anderhalf jaar na de opening van onze Belgische klantendienst, draaien we hier al 8,5 miljoen euro omzet en werken we jaarlijks 60.000 bestellingen af. Nu we onze focus ook meer gaan leggen op Waalse bedrijven en consumenten, willen we daar nog een flinke schep bovenop doen’, aldus Wouter Haan.

De Belgische klantendienst blijft vooralsnog in Brugge gevestigd. Van daaruit zal ook de Waalse markt bediend worden. ‘Wie vanaf nu naar onze klantendienst belt, zal kunnen kiezen om in het Frans of in het Nederlands geholpen te worden. De uitbreiding van ons Franstalig team is voor ons een belangrijke stap. We sluiten bovendien niet uit dat onze komst naar Wallonië het startpunt is om daarna ook de Franse markt te veroveren’, aldus Haan.


Geen nieuws missen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van PRINTmatters