Abonneren  Inloggen

Global Media & Entertainment verspreidt ‘Ongevraagd advies’ in heel Nederland

7 oktober 2022

Global Media & Entertainment gaat Ongevraagd Advies helpen ongevraagde adviezen te verspreiden. De organisatie had Global benaderd met het ongevraagde advies om hun expertise eens in te zetten voor écht belangrijke dingen.

Ongevraagd Advies – een partij die graag aandacht vraagt, maar zelf anoniem wenst te blijven – wil dingen onder de aandacht te brengen ‘die wél heel erg leuk zijn, maar feitelijk van niemand zijn. Niemand is er verantwoordelijk voor en dus voelt niemand de urgentie om eens flink voor deze fenomenen te adverteren.’ Ongevraagd Advies voelt die urgentie wel en vroeg Global Media & Entertainment om hulp bij het verspreiden van hun ongevraagde adviezen.

Belangrijke dingen

‘We hebben veel overeenkomstig, maar we zijn ook ontzettend verschillend,’ zegt Global’s Creative lead Dave Janssen. ‘Zo noemen die grappenmakers wat wij doen allemaal nogal klein.’ Janssen gaat lachend verder: Zij gaven aan dat wij meestal dingen adviseren als ‘Boek deze vakantie!’, of ‘Koop deze scheermessen!’. Daarom wilden ze ons nu de kans bieden om onze expertise eens in te zetten voor écht belangrijke dingen: of je je moeder wel vaak genoeg mee uit eten neemt; dat je soms even de tijd mag nemen voor je ergens klakkeloos induikt; of dat je niet altijd maar zo dom glimlacht om iedereen zogenaamd een plezier te doen. Hoe kan je daar nou nee op zeggen?’

Van Franeker tot Gulpen

Global heeft niet alleen besloten gehoor te geven aan de bijzondere oproep, ze gaan er zelfs als volwaardige partner in: het mediabedrijf zal de ongevraagde adviezen voorlopig 2 jaar lang delen met heel Nederland. Met digitale schermen en print-vlakken van Franeker tot Gulpen. Janssen zegt daarover: ‘Geheel in lijn met het doel dat Global altijd al heeft: mensen te laten kijken en zich te laten verwonderen en verbazen. Goed ongevraagd advies kan dat allemaal. We zien dit als een viering van het medium. Ons advies is dan ook: stel jezelf er voor open!’

Foto credits: Jurre Rompa


Geen nieuws missen? Schrijf je in voor de PRINTmatters nieuwsbrief