Abonneren  Inloggen

Record-omzetten buitenreclame eerste helft 2022

2 augustus 2022

Goed nieuws vanuit de wereld van (digitale) buitenreclame: voor het eerst werd de grens van € 100 miljoen aan bestedingen aan (Digitale) Out Of Home reclame in de eerste helft van het jaar overschreden.

In de eerste helft van 2022 kwamen de bestedingen aan (Digitale) OOH reclame uit op € 108 miljoen. De groei ten opzichte van dezelfde periode in 2021 bedroeg 73%. De totale omzet over het eerste halfjaar van 2022 ligt bijna 12% hoger dan over dezelfde periode in 2019, zo meldt Outreach, het samenwerkingsverband van de Nederlandse buitenreclame-exploitanten.

Substantiële groei

Bovenop het herstel van de gevolgen rond de coronamaatregelen is er sprake van een substantiële groei. De halfjaaromzetten van digitale buitenreclame laten een groei zien van 82% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. De traditionele vormen van out of home plusten 66%. Het aandeel van digitaal is inmiddels opgelopen tot 44% over de eerste helft van 2022 en 46% in het tweede kwartaal.

Met deze cijfers is de buitenreclame op weg naar een omzet van € 200 miljoen. De laatste keer dat de die grens werd gepasseerd (met een omzet van € 211 miljoen) was in precorona-jaar 2019 .