Abonneren  Inloggen
Van onze partner Sidekix

MVO Matters. Juist nu.

24 maart 2022

Intergraf heeft de grafische industrie een serieuze waarschuwing gegeven over de gevolgen van de papiercrisis. Het slechte nieuws houdt maar niet op. De papierprijzen stijgen enorm, er zijn stakingen in papierfabrieken, de energieprijzen schieten door het dak en dan zijn er ook nog de niet te voorziene gevolgen van de oorlog in Oekraïne.

Hoe houdt je in deze markt het hoofd koel en zorg je dat je focus houdt op de zaken die er toe doen en waarop je wél invloed hebt? Wat Sidekix betreft kan MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) hier een onderscheidende rol spelen. Immers, wie goed doet goed ontmoet. En daar hoef je helemaal niet ver voor van huis. Zo werkt Sidekix samen met verschillende initiatieven en bedrijven in onze eigen gemeente om zo haar mvo-steentje bij te dragen.

Graffiti project

Een voorbeeld van een mvo-initiatief waarbij het bedrijf letterlijk dicht bij huis blijft, is de samenwerking met de buren op Loopkantstraat 17. Hier bevindt zich het jongerencentrum MC; een stimulerende plek voor jongeren tussen de 10 en 23 jaar. Voor hun meest recente workshop – MC Graffiti - heeft Sidekix eenmalig de nodige stenen muren in een van de bedrijfspanden gefaciliteerd voor de jongeren om legaal graffiti te kunnen oefenen. Tijdens de MC Graffiti workshop leren jongeren onder begeleiding van een graffiti artiest de kunst van het graffiti spuiten. En hoe tof voor jongeren om dat te doen op echte, grote muren! Voor Sidekix een kleine moeite, voor het MC een groot geluk. Zo werken ze samen aan het stimuleren van de creativiteit van de jongeren. En heeft het bedrijf uit Uden meteen mooi vormgegeven content voor haar communicatiekanalen.

Nieuwe schoonmaakploeg

Een ander voorbeeld is de samenwerking met de Leerschool Uden, waarbij jongeren weer de juiste weg binnen het onderwijs of op de arbeidsmarkt vinden. Als dank voor de fijne samenwerking hebben een aantal jongeren het terrein van Sidekix schoongemaakt. Dat beviel zo goed dat er een blijvende overeenkomst is vastgesteld, waarbij de jongeren elke maand komen schoonmaken.

De jongeren hebben nu een extra locatie om lekker de handen uit de mouwen te steken en Sidekix heeft een schoon terrein. En jongeren die na het coachingstraject werk zoeken, mogen altijd solliciteren bij Sidekix.

Meer weten?

Weten waarom klanten als de Nationale Postcode Loterij, KPN, Swiss Sense, Pathé Thuis, Swinkels Family Brewers een leverancier als Sidekix kiest? Neem dan contact met ze op.