Abonneren  Inloggen
Van onze partner Four Pees

Cartim Print, future proof met web-to-print dankzij Four Pees

4 maart 2021

De voorbije 30 jaar heeft Cartim Print zich gepositioneerd als de ‘drukker voor drukkers’. Het bedrijf biedt klanten de mogelijkheid om gedrukte producten te verkopen of door te verkopen. Cartim levert enkel diensten aan andere drukkerijen en is gespecialiseerd in de productie van uiteenlopend drukwerk van hoge kwaliteit.

Promotioneel

Geautomatiseerde offerteberekening

Cartim focuste al op de web-to-printevolutie en maakte gebruik van een portaal waarop professionele klanten hun drukwerk konden bestellen. Op de webshop konden diverse gestandaardiseerde producten gekocht worden, terwijl complexer drukwerk langs de klassieke weg besteld moest worden. Offertes op maat moesten manueel opgemaakt worden, rekening houdend met een aantal mogelijke opties.

“Berekeningen nemen elk jaar duizenden uren in beslag hier bij Cartim. Als je bedenkt dat slechts 30% van die offertes een bestelling opleveren, dan zie je dat er veel tijd verloren gaat die productiever benut kan worden”, zegt Laura Goedertier, Process Specialist bij Cartim. “Daarom moest onze nieuwe webshop gebaseerd zijn op een geautomatiseerde berekeningstool voor alle soorten bestellingen.”

Gebruiksklare webshop met berekeningstool voor offertes op maat

Na een grondige analyse stelde Four Pees het web-to-printplatform Pressero van Aleyant voor. Het systeem is voorzien van tal van gebruiksklare functionaliteiten, maar is ook uiterst aanpasbaar. Zo kunnen snel nieuwe producten worden ingesteld en geconfigureerd.

 

Philip Cremers, Benelux Sales bij Four Pees: “Pressero is voorzien van gebruiksklare functionaliteiten voor prijsberekening, maar voor dit project was het essentieel om tools voor offertes op maat te integreren. De offertetool die we in nauwe samenwerking met Cartim ontwikkelden, houdt rekening met de opties voor verschillende producten en de onderlinge verbanden ertussen. Hij berekent op slimme manier de prijs van het uiteindelijke product op basis van de geselecteerde opties. Op die manier genereert de nieuwe webshop automatisch offertes voor complexe producten, helemaal afgestemd op de wensen en behoeften van Cartim.”

“Een extra voordeel is dat we rechtstreeks in contact staan met de softwareleverancier en daardoor bepaalde verzoeken van klanten sneller kunnen afhandelen”, legt David van Driessche, CTO bij Four Pees uit. “Tijdens ons project waren bepaalde door Cartim gevraagde verzendmethoden niet aanwezig in Pressero. We werkten echter nauw samen met Aleyant om die te integreren, niet enkel voor dit project, maar ook voor toekomstige opdrachten.”

Laura Goedertier: “Met ons nieuwe web-to-printportaal zien we dat de werklast voor onze orderverwerkers met meer dan 30% gedaald is. Daardoor krijgen ze meer tijd om te focussen op de ingewikkeldere offerteaanvragen. Bijna 70% van onze offertes kan nu automatisch berekend worden wanneer de klant een bestelling plaatst. We krijgen heel veel positieve feedback van onze klanten. De interface is gebruiksvriendelijk en klanten krijgen onmiddellijk een offerte!”

Lees hier het volledige artikel