Abonneren  Inloggen

Management buy out Eshuis

16 januari 2019

Eshuis-directeur Peter Overbeek heeft samen met Participatiemaatschappij Wadinko de aandelen overgenomen van de familie Eshuis. Het in Dalfsen gevestigde Eshuis is gespecialiseerd in het klant-specifiek bedrukken en nabewerken van zelfklevende etiketten, flexibele verpakkingen, sachetfolies, wrap-around-labels, krimpsleeves en kaasetiketten. Dat doet Eshuis voor food- en non-food-opdrachtgevers als Heineken, Grolsch, Beaphar, Go Tan, Wijzonol, Swedish Match Lighters en Coca-Cola.

Volgens Peter Overbeek zijn er interessante trends in de door Eshuis bediende markten. ‘Allereerst zien we de vraag naar flexibele verpakkingen toenemen. Verder geldt dat bijvoorbeeld food-etiketten door nieuwe wet- en regelgeving steeds meer informatie moeten bevatten. Ook nemen de productvariaties bij onze opdrachtgevers toe, met als gevolg afnemende volumes. Technisch en innovatief als wij zijn, liggen daar natuurlijk prachtige nieuwe kansen en mogelijkheden voor ons. Wat daarbij in ons voordeel werkt, is dat Eshuis de afgelopen jaren veel bekendheid heeft gekregen door onze gepersonaliseerde wrap-around-labels en zogenaamde bow-labels voor Coca Cola. Maar we willen meer. Om een voorbeeld te geven, nu al voeren we voor een aantal opdrachtgevers het voorraadbeheer. Die tak van sport willen we uitbreiden om zo te komen tot Operational Excellence. Net zo willen we online aan de weg gaan timmeren. Met de deelname door en de netwerken en managementondersteuning van Wadinko kunnen we onze plannen nu versneld uitrollen.’

Foto: Eshuis-directeur Peter Overbeek (l) toast op de overname met René Wolfkamp, directeur van Wadinko.